سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با ویژگی های سقف کاذب فایبرگلاس و کاربردهای آن

سقف کاذب فایبر گلاس یکی از رایج ترین مواد اولیه در صنعت ساخت و ساز می باشد. این سقف سبک و ارزان قیمت ویژگی های مثبت زیادی دارد که که باعث محبوبیت در میان سقف های کاذب و عایق شده است. برای آشنایی با ویژگی های سقف کاذب فایبرگلاس، نکات مهم و قابل توجهی را در این مقاله ارائه می دهیم که به شما کمک می کند تا پنلی با کیفیت و کاربردی را با قیمت مناسب تهیه کنید.

سقف های کاذب فایبرگلاس یکی از جدیدترین سقف های کاذب بوده که از کاربردها و ویژگی های مختلف برخوردار می باشد که در این مقاله با ویژگی ها و کاربردهای سقف کاذب فایبرگلاس آشنا می شوید.

جنس مواد اولیه در ساخت سقف فایبر گلاس

مواد اولیه ی مورد استفاده برای ساختن این پنل ها، پشم شیشه و مواد پلیمری یا همان پلاستیکی می باشد، همانطور که می دانید مواد پلاستیکی از مشتقات اصلی مواد نفتی می باشند که تجزیه ی آنها در طبیعت در برابر عوامل مختلف مانند نور آفتاب، باد و باران و... امکان پذیر نمی باشد، همین عامل باعث شده است تا این سقف ها مقاومت چشمگیر و بالایی داشته باشند و در برابر قیمت ارزانی که دارند طول عمر بالایی داشته باشند.

وجود پشم شیشه در ساخت سقف فایبر گلاس باعث می شود تا هم استحکام و قوام آن بالا برود و هم باعث عایق شدن سقف در برابر دما و حرارت باشد. یکی از برتری های سقف کاذب فایبر گلاس در برابر سقف های گران قیمت شیشه ای، توانایی بالای عایق حرارتی می باشد که چند برابر شیشه می باشد. حال پس از آشنایی با ویژگی های سقف کاذب فایبرگلاس از نظر مواد اولیه می خواهیم کاربرد های آن را بررسی کنیم.

سقف کاذب فایبرگلاس

سقف کاذب فایبرگلاس

کاربردهای سقف کاذب فایبر گلاس

پس آشنایی با ویژگی های سقف کاذب فایبرگلاس، متوجه شدیم که این نوع سقف هم می توانند به عنوان سقف کاذب مورد استفاده قرار بگیرد و هم می توانند به عنوان عایق حرارتی و یا محافظتی مصرف شود. از این پنل ها برای اجرای طرح های عمرانی در متراژ بسیار بالا مانند سقف گلخانه ، سقف های پارکینگ، استخر ها، انبار، سوله، مراکز بازی و تفریح  و... استفاده می شود.

همچنین برای جلوگیری از پوسیدگی منابع آب، حفظ دمای محیط و جلوگیری از ورود و خروج گرما و... کاربرد دارد و گاه به صورت کاذب و برای پوشاندن عیوب سقف اصلی نیز قابل مصرف هستند. زمانی که بخواهند از سقف کاذب فایبر گلاس به عنوان عایق حرارتی استفاده کنند، مدل دوجداره را انتخاب می کنند تا در میان فضای باز لایه ها پشم شیشه قرار دهند، این کار هم رنگ فایبر گلاس را مات می کند و هم عایق بسیار قوی می شود.

مطالب مرتبط با این مقاله را در این بخش از آذران دنبال نمایید

آسمان مجازی یا سقف کاذب تصویری چیست؟

آشنایی با ویژگی های سقف کاذب فایبرگلاس از نظر انواع مدل

مدل های مختلفی برای پنل های فایبر گلاس طراحی و ارائه شده است. وجود تنوع در مدل های مختلف باعث شده تا بتوان در عرصه های مختلف از این پنل ها استفاده کرد. به طور مثال طرح های صاف ، زیگزاگی، حالت قوس دار، راه راه، مدل های نرم حرارتی که امکان نفوذ به سوراخ و نقاط دسترس ناپذیر را دارد، نوع های تک لایه و دوجداره، رنگ بندی های متنوع برای استفاده محیط های مختلف و... همگی از انواع مدل های ارائه شده ی سقف کاذب می باشند.

مدل های نرم و انعطاف پذیری فایبرگلاس به گونه ای است که می توان آن را به صورت منحنی اجرا کرد. انعطاف بالا و تنوع در رنگ و طرح  فایبرگلاس کمک شایانی به اجرا کننده گان می کند تا متناسب با نیاز محیط، انتخابی درست و کارآمد داشته باشند.

ویژگی های سقف کاذب فایبرگلاس

ویژگی های سقف کاذب فایبرگلاس

ویژگی های سقف کاذب فایبرگلاس از نظر مزایا و معایب

حال می خواهیم برای آشنایی با ویژگی های سقف کاذب فایبرگلاس، مزایا و معایب آن را بسنجیم. سقف های فایبرگلاس دارای مزایای شایان ذکر زیادی هستند که می توان به وزن سبک، تنوع در مدل، تنوع در رنگ، قیمت بسیار مناسب، مقاومت بالا، عایق حرارتی بالا، اجرا و نصب آسان، قابلیت تغییر و جابجایی پس از نصب و... اشاره کرد، قطعا تمامی این ویژگی ها باعث صرفه جویی در هزینه های مالی و زمان می شود. سقف کاذب فایبر گلاس معایب خاص و مشکل سازی ندارد، تنها می توان گفت به دلیل سبک بودن سقف باید آن را به خوبی نصب و محکم کرد تا در صورت بروز باد های شدید خسارتی وارد نشود.

خرید و نصب سقف پنل های فایبرگلاس

قطعا تمامی افراد، پس از آشنایی با ویژگی های سقف کاذب فایبرگلاس تمایل به خرید و اجرای آن در ساختمان های خود برای عایق بندی و یا ساخت گلخانه و ... پیدا می کنند. شما می توانید این سقف ها را با قیمت بسیار مناسب تهیه نمایید، از دیگر ویژگی های خوب سقف فایبر گلاس، نصب بسیار آسان و بدون دردسر آن می باشد که در متراژ های کم و زیاد قابل اجرا می باشد و در زمان بسیار کوتاهی نصب می شود و پس از نصب بلافاصله مورد استفاده قرار می گیرد و هیچ کار یا نگهداری خاصی نمی خواهد.

خرید و نصب سقف کاذب فایبرگلاس

خرید و نصب سقف کاذب فایبرگلاس

نکات مهم در خرید و نصب سقف و پنل فایبرگلاس

جهت خرید پنل های فایبر گلاس باید قبل از هر چیز کیفیت آن را به خوبی بسنجید، قطعا" آشنایی با ویژگی های سقف کاذب فایبرگلاس به شما کمک میکند تا انتخاب درستی داشته باشید. اما نمی توان تمام ویژگی های کیفیت را فقط از روی ظاهر تشخیص داد، به همین دلیل بهتر است، از مراکز معتبر خرید کنید.

سقف ها و پنل های بی کیفیت دوام کمی دارند و شکننده هستند، پس از مدتی قرار گرفتن در برابر نور آفتاب یا باد و باران پوسته پوسته می شوند و حالتی ریزشی دارند که باعث نازک شدن و در نهایت از بین رفتن سقف می شود. همچنین باید در هنگام نصب دقت کرد تا بافت سقف آسیب نبیند و دچار ترک و... نشود، سقف باید به خوبی و به صورت ثابت و محکم نصب شود.

پر بازدیدترین مطالب سایت آذران را در این بخش دنبال نمایید

تفاوت سقف کاذب با کناف چیست؟